Jakou chybu dělají odběratelé plynu nejčastěji?

Jakou chybu dělají odběratelé plynu nejčastěji? Každoročně eviduje Energetický regulační úřad stovky stížností. V tomto případě jsou ale na spotřebitele....
Jakou chybu dělají odběratelé plynu nejčastěji?

Jakou chybu dělají odběratelé plynu nejčastěji?

Každoročně eviduje Energetický regulační úřad stovky stížností. V tomto případě jsou ale na spotřebitele. Problémem jsou takzvané udržovací nabídky, díky kterým domácnosti zůstanou u stávajícího dodavatele plynu, i když už mají podepsanou novou smlouvu. Odběratelům pak hrozí vysoké pokuty.

Pokud jste již někdy v životě změnili dodavatele plynu, asi s tím máte zkušenost. Jakmile podáte plynárenské společnosti výpověď smlouvy, obratem vám pošle speciální cenovou nabídku, kterou prostě nejde odmítnout. Těmto jedinečným akcím se říká retenční, nebo takzvaně udržovací.

Nejdražší chyba domácností při změně dodavatele

Udržovací nabídky však nejsou bez rizika. Týká se to zejména těch lidí, kteří s novým dodavatelem již mají uzavřenou smlouvu. Když se jim pak ozve stávající dodavatel a oni se rozhodnout zůstat u něj, mohou tím porušit právě smlouvu s novým dodavatelem a čelit mnohatisícovým pokutám. Pokud jim navíc novou smlouvu vyřizoval zprostředkovatel, sankce se velmi pravděpodobně dočkají ještě od něj,” vysvětluje v tiskové zprávě udržovací nabídky Stanislav Trávníček, předseda Rady ERÚ.

Často ani nemusí být přímo chyba na straně spotřebitele. Energetický regulační úřad eviduje i případy, kdy stávající dodavatel slíbil, že vypoví za klienta nově uzavřenou smlouvu, pokud bude souhlasit s udržovací nabídkou. Smlouvu už ale nezruší a klient poruší smluvní podmínky nevědomky.

Podobně je tomu i u vypovídání smluv s takzvanou prolongací. Tedy takové závazky na dobu určitou, které se automaticky prodlužují. Tyto smlouvy je nutné vypovědět minimálně 3 měsíce před datem prodloužení. Někdy nový dodavatel slíbí, že domácnost ze staré smlouvy vyváže. Pokud ovšem nestihne podat žádost o ukončení dodávek 3 měsíce dopředu, smlouvu prostě bez vysokých sankcí neukončí. Odběratel pak zůstane se dvěma závazky, přičemž jeden musí s pokutou ukončit.

Tip redakce – Jak vypovědět smlouvu bez sankcí

  • řešit přes energetického poradce
  • 3 měsíce před ukončením doby platnosti
  • Pokud dodavatel změní smluvní podmínky (např. cenu)

Nejsnadnější způsob změny dodavatele plynu

V současnosti řada domácností a maloodběratelů využívají služeb energetického poradce. Tímto způsobem získáte neocenitelného pomocníka při výběru nového dodavatele. Poradenská společnost uzavře vaším jménem nové smlouvy a pohlídá termíny, abyste nemuseli platit sankce při výpovědi těch starých. A navíc, protože energetický poradce dokáže vypisovat hromadné výběrové řízení, sníží vám cenu plynu na minimum.

Vážení zákazníci a partneři společnosti EREP Energie,


v souladu s naším neustálým závazkem inovovat a poskytovat Vám co nejlepší služby, jsme provedli strategické přeorganizování našich služeb a specializací.


Společnost EREP Energie bude od nynějška specializována výhradně na podniky a firemní klientelu. Jsme hrdi na naše odborné znalosti a kompetence v oblasti energetiky a chceme se plně soustředit na řešení, která nejlépe vyhovují potřebám a cílům firem.


Všichni naši stávající zákazníci, a sice domácnosti a fyzické osoby, budou obsluhováni novou platformou – Domácnost bez starostí. Ta je koncipována tak, aby co nejvíce vyhovovala individuálním potřebám a požadavkům domácností a nabízela řešení šité na míru pro každou rodinu.


Závazek kvality a péče o Vás zůstává nezměněn. Ujišťujeme Vás, že budete i nadále obdržovat stejný standard služeb, na který jste u nás zvyklí. Vaše jistota a spokojenost v oblasti energetiky je pro nás klíčová.


Pokud jste domácnost nebo fyzická osoba a máte zájem o naše služby, prosím, navštivte webové stránky https://www.domacnost-bez-starosti.cz pro více informací.


Oceňujeme Vaši důvěru a věříme, že tato nová struktura nám umožní ještě lépe reagovat na Vaše potřeby a očekávání.


Váš tým EREP Energie